noyb.eu podnio je prijavu protiv Google-a francuskom nadzornom tijelu (CNIL). Tehnološki div opetovano je ignorirao presudu Suda Europske unije (CJEU) o izravnom marketinga putem e-pošte gdje je koristio svoju platformu (Gmail) za slanje neželjenih reklamnih poruka bez valjanog pristanka korisnika.
Oglasi prerušeni u e-poštu
Google korisnicima Gmaila šalje neželjene reklamne poruke izravno u njihovu pristiglu poštu. Ove poruke mogu izgledati kao normalna e-pošta, ali su zapravo oglasi na koje korisnici nikada nisu pristali. Kada se komercijalna e-pošta šalje izravno korisnicima, ona se smatraju izravnom marketinškom e-poštom i regulirana je Direktivom o e-privatnosti.
Google ignorira presudu CJEU-a o oglašavanju u inbox-u
Zakon EU-a već jasno kaže: korištenje e-pošte, u svrhu izravnog marketinga, zahtijeva pristanak korisnika. Sud Europske unije otišao je dalje i potvrdio da svako oglašavanje u korisnikovom inbox-u podliježe pravilu pristanka. Korisnik stoga uvijek mora slobodno pristati na primanje oglasa izravno u svoj inbox, što Google očito ignorira.
"Sud je bio prilično jasan po tom pitanju: ako izgleda kao e-pošta, miriše na e-poštu, onda je to e-pošta. Čini se da Google to ignorira i nastavlja slati spam vlastitim korisnicima." - noyb.eu
Dvije vrste spama?
Dok Gmail uspješno filtrira većinu vanjskih neželjenih poruka u zasebnu mapu neželjene pošte, neželjene poruke Google šalje izravno u korisnikov inbox s pristiglom poštom. To daje dojam da se korisnik pretplatio na te e-poruke ili usluge, iako u stvarnosti nije dobiven pristanak od korisnika.
"Prilično je jednostavno. Spam je komercijalna e-pošta poslana bez pristanka. I nezakonita je. Spam ne postaje legalan samo zato što ga generira pružatelj usluga e-pošte. "- noyb.eu
Budući da se ova žalba temelji na Direktivi o privatnosti i elektroničkim komunikacijama, a ne na GDPR-u, francusko tijelo (CNIL) može izravno odlučiti i kazniti Google bez potrebe za suradnjom s drugim nadzornim tijelima. CNIL je već kaznio Google sa 150 milijuna eura u prosincu 2021. zbog kršenja kolačića i izrekao kaznu od 50 milijuna eura zbog Googleove nejasne obavijesti o privatnosti i nedostatka pravne osnove za personalizirane oglase.
Slika preuzeta s noyb.eu