Ako poslujete u EU, EGP-u i Ujedinjenom Kraljevstvu i želite da se vaše korištenje Google Ads-a nastavi bez prekida, potrebno vam je rješenje za upravljanje pristankom koje podržava najnoviju verziju Google Consent Mode-a.
Ova regulativa uvodi različite zahtjeve za Google i druge velike tvrtke među ostalim navodeći da odgovornost za prikupljanje pristanka ispitanika potrebnog za korištenje njihovih temeljnih platformskih usluga sada pripada ˝njima˝. Digital Markets Act 2022/1925 prisilit će Google i druge velike tvrtke na internetskim platformama da izvrše razne promjene u svojim proizvodima i uslugama.
Google Consent Mode v2 predstavlja jednu od Googleovih inicijativa za promicanje i osiguranje usklađenosti na webu, uključujući vlastito pridržavanje ovih propisa.
Društva čije web-lokacije i aplikacije nisu u skladu s GDPR zahtjevima o privoli ispitanika dobili su email od Google-ovog tima u kojem stoji: "Možemo poduzeti određene radnje, uključujući obustavu usluga, ako određena kršenja pravila/ zahtjeva nisu riješena. Ako do zadanog roka skočni prozor nije usklađen, može doći i do obustave Google Ads računa." Poruka koju su mnogi primili nastavlja se sa uputom:
Zahtjevi o privoli za ispitanike u EU-u ističu se kao iznimno važni radi poštivanja regulative i vaše odgovornosti kao korisnika naše oglasne tehnologije stoga je nužno da minimalno:
1. Pribavite adekvatnu privolu ispitanika EGP-a i UK-a za:
2. Identificirate i vodite evidenciju o svakoj trećoj strani koja može prikupljati, primati ili koristiti osobne podatke ispitanika, sve kao posljedicu vaše upotrebe Google proizvoda.
3. Pružite ispitanicima istaknute i lako dostupne informacije o upotrebi osobnih podataka od strane tih trećih strana.
Google Consent Mode v2 bit će potreban za implementaciju pristanka/ privole u slučaju da web-mjesto ili aplikacija prikuplja podatke za primjerice remarketing vezan sa Googleovim uslugama oglašavanja.
Funkcija Google Consent Mode v2 jedna je od dodatnih metoda prikupljanja informacija ispitanika koji nisu dali privolu za pristup njihovim osobnim podacima i/ili pohrani preglednika radi prikupljanja podataka te za digitalni marketing.
Google prikupljene signale koristi za modeliranje konverzija (Google Ads, Floodlight itd.) i ponašanja posjetitelja (Google Analytics 4).
Ova metoda prikupljanja analitičkih i reklamnih podataka od ispitanika koji nisu dali pristanak temelji se na logici ˝izbjegavanja pristupa pohrani preglednika˝. Na taj način Googleove usluge neće pristupati kolačićima koji sadrže osobne podatke (kao što su mrežni identifikatori), a umjesto njih koristit će se nasumični, prolazni identifikatori.
Podaci za čiju obradu nije dan pristanak ne pojavljuju se izravno u Googleovim izvješćima – umjesto toga, prolaze kroz proces modeliranja u kojem se oblikuju da izgledaju kao podaci prikupljeni od ispitanika koji su dali privolu.
U novom rješenju puno je GDPR izazova koje je potrebno riješiti s obzirom na postupke koji su još u tijeku pred nadzornim tijelima.
Web stranice i aplikacije moraju imati Consent Manager Platformu koju je certificirana prema kriterijima usmjerenim na usklađenost s TCF politikama.
Što bi trebalo poduzeti do ožujka?
U svakom od navedenih slučajeva morate ažurirati i GDPR dokumentaciju te pokriti dosta rizika, ukoliko ste ih spremni preuzeti radi (možebitne) neusklađenosti.
Proces implementacije može se opisati u 4 koraka:
Google Consent Mode v2 Googleov je ažurirani mehanizam koji tvrtkama omogućuje prilagodbu funkcionalnosti Google tag-ova na temelju pristanka ispitanika za oglase i analitičke kolačiće. To osigurava da se praćenje reklamnih kampanja odvija samo uz pristanak ispitanika. Google ga opisuje kao mehanizam koji web stranicama omogućuje ˝prikupljanje podataka o konverzijama web stranica poštujući postavke privatnosti ispitanika˝.
Za razliku od prethodne verzije, Consent Mode v2 je naprednija verzija koja zahtijeva eksplicitni pristanak ispitanika za kolačiće i korištenje podataka – posebno za personalizirane oglase i analitiku. Ova nadogradnja usklađena je sa strožim normama i propisima o privatnosti. Cilj mu je osigurati da se podacima rukuje na način koji poštuje izbore ispitanika i pravne zahtjeve, posebno unutar Europskog gospodarskog prostora (EEA). Glavno ˝poboljšanje˝ u nadograđenoj verziji je omogućavanje dva dodatna oblika pristanka vezana uz oglašavanje: ad_user_data i ad_personalization.
Novi Google Consent Mode više je uvjet nego opcija za web stranice koje žele točno pratiti konverzije i učinkovito optimizirati svoju potrošnju na oglašavanje u budućnosti. Ako se GCMv2 ne provede, negativni učinci za oglašivače pojavit će se od ožujka 2024.
Kao što je spomenuto, novi i napredni Google Consent Mode v2 ima dvije ključne postavke koje se odnose na oglase i personalizaciju:
Prilikom poštivanja propisa o privatnosti i pružanja ispitaniku izbor pristanka na obradu podataka, neki će ispitanici odustati. Ovaj nedostatak pristanka može predstavljati izazov marketinškim stručnjacima i oglašivačima u razumijevanju izvedbe njihove kampanje jer neće imati "cjelovitu sliku". Međutim, Consent Mode v2 pomaže oglašivačima da povrate značajan dio ovih "izgubljenih" podataka na način koji je usklađen s privatnošću putem izvješća o agregiranim i anonimiziranim podacima. Iako pojedinačni podaci ispitanika koji nisu dali pristanak nisu dostupni, agregirani podaci i dalje mogu ponuditi vrijedne uvide u izvedbu kampanje i trendove ponašanja ispitanika. Osim toga, podaci o konverziji poboljšani su modeliranjem konverzije za ispitanike koji ne daju pristanak. Kako biste osigurali kvalitetu svoje publike i mjerenja u Google Adsu, ključno je pravilno implementirati Consent Mode v2 prije ožujka 2024.
Google Consent Mode verzija 2 uključuje AI, posebno strojno učenje, u svom pristupu modeliranja konverzije.
Kada ispitanici pristanu na kolačiće, prikupljanje sveobuhvatnih podataka za precizno ciljanje oglasa i analitiku je jednostavno. Međutim, kada ispitanici odbiju kolačiće, podaci postaju ograničeni i anonimizirani, što dovodi do praznina u analitici.
Google koristi strojno učenje u modeliranju pretvorbe kako bi premostio te nedostatke. Analizira podatke ispitanika koji su dali pristanak kako bi procijenio ponašanje ispitanika koji nisu dali pristanak.
Metoda utemeljena na umjetnoj inteligenciji koristi podatke i ranije trendove, uspoređujući ih s podacima ispitanika koji su dali pristanak. Ovaj postupak pomaže u modeliranju i oporavku značajnog dijela konverzije klikova na oglase koji bi inače bili ˝izgubljeni˝.
Iako nije 100% točan, pristup vođen umjetnom inteligencijom uvelike poboljšava analizu podataka o konverzijama, nudeći bolje uvide od oslanjanja samo na podatke ispitanika koji su dali pristanak. Naravno, uz njega nuižno dolazi i GDPR usklađivanje.
Da biste koristili Google Consent Mode v2, morate imati skočni prozor za kolačiće. To znači da trebate imati ili pokrenuti platformu za upravljanje pristankom (CMP) koja je u skladu s Googleovim standardom, kao i GDPR-om i ePrivacy Direktivom.
Google Consent Mode v2 'prolazi' kroz CMP, što znači da prima signale o tome je li ispitanik dao pristanak.
Vlasnici web stranice su odgovorni za prikupljanje suglasnosti za sve kolačiće i tehnologije praćenja koje se koriste na web stranici u skladu s GDPR i drugim propisima o privatnosti podataka. Nakon toga može se odabrati korištenje Google Consent Mode v2 kako biste maksimalno iskoristili Google Analytics 4 i Googleove usluge oglašavanja.
Zašto morate imati skočni prozor?
Mora postojati skočni prozor, tj. platforma za upravljanje privolom na web stranici i/ili mobilnoj aplikaciji zato što je API za Google Consent Mode v2 ˝uparen˝ s platformom za upravljanje pristankom (CMP), tako da aplikacija ili web-mjesto može naznačiti Googleu je li ispitanik dao pristanak za analitiku i/ili oglašavanje.
Google Consent Mode v2 nije samostalna značajka ili program. Na primjer, ako ispitanik web-mjesta odluči odbiti korištenje kolačića ili programa za praćenje za određene marketinške tehnologije na natpisu s kolačićima, Google Consent Mode će reagirati u skladu s tim. Na temelju ovog statusa pristanka, na web stranici će se prikazivati samo kontekstualno oglašavanje, bez korištenja osobnih podataka.
“Google Consent Mode v2 primarno je relevantan za društva koje ciljaju ispitanike u EGP-u. Bez Consent Mode v2, platforme za oglašavanje, kao što su Google Ads i GA4, nakon ožujka 2024. neće prikupljati podatke o novim ispitanicima u EGP-u (neće raditi).
Consent Mode V2 također je uveo koncepte ˝naprednog načina pristanka˝ i ˝osnovnog načina pristanka˝.
Osnovni način pristanka znači da je način pristanka aktivan na stranici (ili aplikaciji), ali je Googleovim oznakama onemogućeno učitavanje i prikupljanje podataka dok se pristanak ne odobri.
Drugim riječima:
Način rada bez pristanka: način rada pristanka uopće nije implementiran na stranici. Za sve podatke prikupljene Googleovim uslugama pretpostavlja se da imaju privolu ispitanika.
Na glavno pitanje isplati li se prikupljati podatke od ispitanika koji ne daju privolu za Googleove usluge te dobiti modelirane podatke pomoću Google Consent Mode v2 svako društvo mora samo pronaći odgovor, naravno u ovisnosti od toga koliko je spremno riskirati radi velikih kazni. U svakom slučaju bit će nužno revidirati i GDPR dokumentaciju. Više riječi o ovoj temi bit će na Naprednom seminaru - 3. stupanj.