Početna Blog Planirate koristiti Google Ads u 2024.? Ne zaboravite integrirati Google Consent Mode!

Planirate li koristiti Google Ads u 2024.? Ne zaboravite integrirati Google Consent Mode!

Svi članci
06.02.2024.

Ako poslujete u EU, EGP-u i Ujedinjenom Kraljevstvu i želite da se vaše korištenje Google Ads-a nastavi bez prekida, potrebno vam je rješenje za upravljanje pristankom koje podržava najnoviju verziju Google Consent Mode-a.

Digital Markets Act 2022/1925

Ova regulativa uvodi različite zahtjeve za Google i druge velike tvrtke među ostalim navodeći da odgovornost za prikupljanje pristanka ispitanika potrebnog za korištenje njihovih temeljnih platformskih usluga sada pripada ˝njima˝. Digital Markets Act 2022/1925 prisilit će Google i druge velike tvrtke na internetskim platformama da izvrše razne promjene u svojim proizvodima i uslugama.

Promjene koje nas ubrzo čekaju i na njih treba biti spreman.

Google Consent Mode v2 predstavlja jednu od Googleovih inicijativa za promicanje i osiguranje usklađenosti na webu, uključujući vlastito pridržavanje ovih propisa.

Društva čije web-lokacije i aplikacije nisu u skladu s GDPR zahtjevima o privoli ispitanika dobili su email od Google-ovog tima u kojem stoji: "Možemo poduzeti određene radnje, uključujući obustavu usluga, ako određena kršenja pravila/ zahtjeva nisu riješena. Ako do zadanog roka skočni prozor nije usklađen, može doći i do obustave Google Ads računa." Poruka koju su mnogi primili nastavlja se sa uputom:

Zahtjevi o privoli za ispitanike u EU-u ističu se kao iznimno važni radi poštivanja regulative i vaše odgovornosti kao korisnika naše oglasne tehnologije stoga je nužno da minimalno:

1. Pribavite adekvatnu privolu ispitanika EGP-a i UK-a za:

  • korištenje kolačića ili drugu pohranu odnosno obradu gdje je propisano zakonom; i
  • prikupljanje, dijeljenje i korištenje osobnih podataka za personalizaciju oglasa ili druge aktivnosti digitalnog marketinga (gdje je to nužno).

2. Identificirate i vodite evidenciju o svakoj trećoj strani koja može prikupljati, primati ili koristiti osobne podatke ispitanika, sve kao posljedicu vaše upotrebe Google proizvoda.

3. Pružite ispitanicima istaknute i lako dostupne informacije o upotrebi osobnih podataka od strane tih trećih strana.

Google Consent Mode v2

Google Consent Mode v2 bit će potreban za implementaciju pristanka/ privole u slučaju da web-mjesto ili aplikacija prikuplja podatke za primjerice remarketing vezan sa Googleovim uslugama oglašavanja.

Funkcija Google Consent Mode v2 jedna je od dodatnih metoda prikupljanja informacija ispitanika koji nisu dali privolu za pristup njihovim osobnim podacima i/ili pohrani preglednika radi prikupljanja podataka te za digitalni marketing.

Google prikupljene signale koristi za modeliranje konverzija (Google Ads, Floodlight itd.) i ponašanja posjetitelja (Google Analytics 4).

GDPR problemi…

Ova metoda prikupljanja analitičkih i reklamnih podataka od ispitanika koji nisu dali pristanak temelji se na logici ˝izbjegavanja pristupa pohrani preglednika˝. Na taj način Googleove usluge neće pristupati kolačićima koji sadrže osobne podatke (kao što su mrežni identifikatori), a umjesto njih koristit će se nasumični, prolazni identifikatori.

Podaci za čiju obradu nije dan pristanak ne pojavljuju se izravno u Googleovim izvješćima – umjesto toga, prolaze kroz proces modeliranja u kojem se oblikuju da izgledaju kao podaci prikupljeni od ispitanika koji su dali privolu.

U novom rješenju puno je GDPR izazova koje je potrebno riješiti s obzirom na postupke koji su još u tijeku pred nadzornim tijelima.

Uz Googleov postoji i IAB TCF zahtjev

Web stranice i aplikacije moraju imati Consent Manager Platformu koju je certificirana prema kriterijima usmjerenim na usklađenost s TCF politikama.

Što bi trebalo poduzeti do ožujka?

  • društva koja imaju ugovor sa nekim CMP-om: kako bi osigurali nesmetan prijelaz, trebali bi proaktivno razgovarati sa svojim pružateljem usluga o postupku certifikacije i ispunjenosti novih zahtjeva koje ima Google;
  • društva koja imaju vlastiti skočni prozor: moraju pokrenuti postupak certifikacije;
  • društva koja nemaju CMP ni skočni prozor koji je adekvatan: mogu razmotriti popis CMP-ova koje prihvaća Google odnosno IAB ih je certificirao.

U svakom od navedenih slučajeva morate ažurirati i GDPR dokumentaciju te pokriti dosta rizika, ukoliko ste ih spremni preuzeti radi (možebitne) neusklađenosti.

Kako se Google Consent Mode v2 implementira?

Proces implementacije može se opisati u 4 koraka:

  • najprije se odredi najbolji način za dobivanje pristanka/ privole,
  • provjerite je li skočni prozor konfiguriran za prikupljanje adekvatnog pristanka ispitanika i zadovoljava li pravila o adekvatnom pristanku ispitanika, kao i zakonske zahtjeve iz propisa o privatnosti u EGP-u,
  • u trećem koraku implementirajte Consent Mode v2. Integracija je vrlo jednostavna. Manualna implementacija uglavnom je potrebna ako se koristi vlastito CMP rješenje,
  • u četvrtom i posljednjem koraku provjerite svoju implementaciju putem alata za status i dijagnostiku na svom Ads računu.

Consent Mode v2

Google Consent Mode v2 Googleov je ažurirani mehanizam koji tvrtkama omogućuje prilagodbu funkcionalnosti Google tag-ova na temelju pristanka ispitanika za oglase i analitičke kolačiće. To osigurava da se praćenje reklamnih kampanja odvija samo uz pristanak ispitanika. Google ga opisuje kao mehanizam koji web stranicama omogućuje ˝prikupljanje podataka o konverzijama web stranica poštujući postavke privatnosti ispitanika˝.

Za razliku od prethodne verzije, Consent Mode v2 je naprednija verzija koja zahtijeva eksplicitni pristanak ispitanika za kolačiće i korištenje podataka – posebno za personalizirane oglase i analitiku. Ova nadogradnja usklađena je sa strožim normama i propisima o privatnosti. Cilj mu je osigurati da se podacima rukuje na način koji poštuje izbore ispitanika i pravne zahtjeve, posebno unutar Europskog gospodarskog prostora (EEA). Glavno ˝poboljšanje˝ u nadograđenoj verziji je omogućavanje dva dodatna oblika pristanka vezana uz oglašavanje: ad_user_data i ad_personalization.

Novi Google Consent Mode više je uvjet nego opcija za web stranice koje žele točno pratiti konverzije i učinkovito optimizirati svoju potrošnju na oglašavanje u budućnosti. Ako se GCMv2 ne provede, negativni učinci za oglašivače pojavit će se od ožujka 2024.

Kao što je spomenuto, novi i napredni Google Consent Mode v2 ima dvije ključne postavke koje se odnose na oglase i personalizaciju:

  • ad_user_data - postavka određuje hoće li se osobni podaci slati Googleu na temelju pristanka ispitanika. "Google" se u ovom kontekstu odnosi na usluge kao što su Google Ads, Google Shopping i Google Play. ad_user_data može imati dvije vrijednosti, ovisno o tome daje li ispitanik privolu: "granted" ili "denied". Ako ispitanik pristane na oglašavanje kolačića na skočnom prozoru kolačića, čime pristaje na dijeljenje svojih podataka s Googleom, ad_user_data bit će postavljen na "odobreno". Međutim, ovo funkcionira samo ako je skočni prozor usklađen s Googleovim standardima usklađenosti.
  • ad_personalization u Consent Mode v2 -  postavka kontrolira mogu li se osobni podaci koristiti u svrhe kao što je remarketing. Slično ad_user_data, ad_personalization ima dvije moguće vrijednosti na temelju pristanka ispitanika: "granted" ili "denied". Ako ispitanik pristane na oglašavanje kolačića na natpisu s kolačićima, pristajući na to da Google koristi njegove podatke za prilagodbu oglasa, ad_personalization bit će postavljen na "odobreno". Međutim, kao i ad_user_data, ova funkcija ovisi o tome je li skočni prozor u skladu s Googleovim standardima usklađenosti.

Benefiti Google Consent Mode v2

Prilikom poštivanja propisa o privatnosti i pružanja ispitaniku izbor pristanka na obradu podataka, neki će ispitanici odustati. Ovaj nedostatak pristanka može predstavljati izazov marketinškim stručnjacima i oglašivačima u razumijevanju izvedbe njihove kampanje jer neće imati "cjelovitu sliku". Međutim, Consent Mode v2 pomaže oglašivačima da povrate značajan dio ovih "izgubljenih" podataka na način koji je usklađen s privatnošću putem izvješća o agregiranim i anonimiziranim podacima. Iako pojedinačni podaci ispitanika koji nisu dali pristanak nisu dostupni, agregirani podaci i dalje mogu ponuditi vrijedne uvide u izvedbu kampanje i trendove ponašanja ispitanika. Osim toga, podaci o konverziji poboljšani su modeliranjem konverzije za ispitanike koji ne daju pristanak. Kako biste osigurali kvalitetu svoje publike i mjerenja u Google Adsu, ključno je pravilno implementirati Consent Mode v2 prije ožujka 2024.

Koristi li Google Consent Mode v2 AI?

Google Consent Mode verzija 2 uključuje AI, posebno strojno učenje, u svom pristupu modeliranja konverzije.

Kada ispitanici pristanu na kolačiće, prikupljanje sveobuhvatnih podataka za precizno ciljanje oglasa i analitiku je jednostavno. Međutim, kada ispitanici odbiju kolačiće, podaci postaju ograničeni i anonimizirani, što dovodi do praznina u analitici.

Google koristi strojno učenje u modeliranju pretvorbe kako bi premostio te nedostatke. Analizira podatke ispitanika koji su dali pristanak kako bi procijenio ponašanje ispitanika koji nisu dali pristanak.

Metoda utemeljena na umjetnoj inteligenciji koristi podatke i ranije trendove, uspoređujući ih s podacima ispitanika koji su dali pristanak. Ovaj postupak pomaže u modeliranju i oporavku značajnog dijela konverzije klikova na oglase koji bi inače bili ˝izgubljeni˝.

Iako nije 100% točan, pristup vođen umjetnom inteligencijom uvelike poboljšava analizu podataka o konverzijama, nudeći bolje uvide od oslanjanja samo na podatke ispitanika koji su dali pristanak. Naravno, uz njega nuižno dolazi i GDPR usklađivanje.

Zamjenjuje li Consent Mode v2 potrebu za obavijesti o kolačićima i skočnim prozorom? - Ne!

Da biste koristili Google Consent Mode v2, morate imati skočni prozor za kolačiće. To znači da trebate imati ili pokrenuti platformu za upravljanje pristankom (CMP) koja je u skladu s Googleovim standardom, kao i GDPR-om i ePrivacy Direktivom.

Google Consent Mode v2 'prolazi' kroz CMP, što znači da prima signale o tome je li ispitanik dao pristanak.

Vlasnici web stranice su odgovorni za prikupljanje suglasnosti za sve kolačiće i tehnologije praćenja koje se koriste na web stranici u skladu s GDPR i drugim propisima o privatnosti podataka. Nakon toga može se odabrati korištenje Google Consent Mode v2 kako biste maksimalno iskoristili Google Analytics 4 i Googleove usluge oglašavanja.

Zašto morate imati skočni prozor?

Mora postojati skočni prozor, tj. platforma za upravljanje privolom na web stranici i/ili mobilnoj aplikaciji zato što je API za Google Consent Mode v2 ˝uparen˝ s platformom za upravljanje pristankom (CMP), tako da aplikacija ili web-mjesto može naznačiti Googleu je li ispitanik dao pristanak za analitiku i/ili oglašavanje.

Google Consent Mode v2 nije samostalna značajka ili program. Na primjer, ako ispitanik web-mjesta odluči odbiti korištenje kolačića ili programa za praćenje za određene marketinške tehnologije na natpisu s kolačićima, Google Consent Mode će reagirati u skladu s tim. Na temelju ovog statusa pristanka, na web stranici će se prikazivati samo kontekstualno oglašavanje, bez korištenja osobnih podataka.

Što se događa ako se ne implementira Google Consent Mode v2?

“Google Consent Mode v2 primarno je relevantan za društva koje ciljaju ispitanike u EGP-u. Bez Consent Mode v2, platforme za oglašavanje, kao što su Google Ads i GA4, nakon ožujka 2024. neće prikupljati podatke o novim ispitanicima u EGP-u (neće raditi).

Napredni u odnosu na osnovni način rada

Consent Mode V2 također je uveo koncepte ˝naprednog načina pristanka˝ i ˝osnovnog načina pristanka˝.

Osnovni način pristanka znači da je način pristanka aktivan na stranici (ili aplikaciji), ali je Googleovim oznakama onemogućeno učitavanje i prikupljanje podataka dok se pristanak ne odobri.

Drugim riječima:

Način rada bez pristanka: način rada pristanka uopće nije implementiran na stranici. Za sve podatke prikupljene Googleovim uslugama pretpostavlja se da imaju privolu ispitanika.

  • Osnovni način pristanka: Implementiran je način pristanka, ali podaci se prikupljaju samo ako ispitanik da pristanak.
  • Napredni način pristanka: Implementiran je način pristanka, a podaci se prikupljaju od ispitanika kada daju privolu i kada odbiju privolu.

Na glavno pitanje isplati li se prikupljati podatke od ispitanika koji ne daju privolu za Googleove usluge te dobiti modelirane podatke pomoću Google Consent Mode v2 svako društvo mora samo pronaći odgovor, naravno u ovisnosti od toga koliko je spremno riskirati radi velikih kazni. U svakom slučaju bit će nužno revidirati i GDPR dokumentaciju. Više riječi o ovoj temi bit će na Naprednom seminaru - 3. stupanj.

 

 

Imate pitanja? Kontaktirajte nas!
Odgovaramo u najbržem mogućem roku.

Newsletter
Prijavi se i ostvari eksluzivan pristup novostima iz svijeta GDPR-a.