Početna Blog Personalizirano oglašavanje i GDPR

Personalizirano oglašavanje i GDPR

Svi članci
04.02.2022.

Belgijsko nadzorno tijelo utvrdilo je da TCF - Transparency and Consent Framework (Okvir za transparentnost i pristanak) koji je razvio IAB Europe, nije u skladu s GDPR-om. Tvrtki je izrečena kazna od 250.000 eura, a IAB Europe je dobio dva mjeseca da predstavi akcijski plan za usklađivanje svojih aktivnosti.

Mehanizam upravljanja pristankom IAB Europe koristi se za praćenje i profiliranje korisnika interneta za online personalizirano oglašavanje. Omogućuje tisućama tvrtki aktivnih u oglasno-tehnološkom okruženju da dobiju pristup podacima potrošača kako bi ih ciljali oglasima na temelju njihovih interesa, aktivnosti i ponašanja. Prema belgijskom nadzorno tijelu, ovaj mehanizam krši pravila EU-a o zaštiti podataka na više načina. Nije transparentan, ne štiti osobne podatke korisnika, niti im omogućuje ostvarivanje svojih prava.

Što je TCF?

TCF ima za cilj komunicirati preferencije pojedinca između online usluga i drugih sudionika unutar lanca opskrbe oglašivačkim podacima. Prva verzija TCF-a objavljena je 2018.

Što je licitiranje u stvarnom vremenu ("RTB")?

RBT je proces kojim se biraju digitalni oglasi koje svakodnevno vidimo. Za svaki oglas, aukcija se održava milisekunde prije nego što se prikaže u aplikaciji ili pregledniku.

Kako radi?

RTB je automatizirani proces koji se odvija (kada je implementiran) svaki put kada se učita stranica s dostupnim oglasnim prostorom. Tijekom tog procesa, širok raspon podataka se emitira na više oglašivača i stavlja na dražbu.

Postoje dvije verzije RTB-a:

(1)"OpenRTB"

(2) "Ovlašteni kupci."

 Nedavno je promijenjen iz "DoubleClick Ad Exchange" (poznat kao "AdX") u "Ovlašteni kupci".

 

Što je OpenRTB?

Kada korisnici pristupe web-mjestu ili aplikaciji koja sadrži oglasni prostor, tehnološke tvrtke koje predstavljaju tisuće oglašivača mogu odmah („u stvarnom vremenu“) licitirati iza kulisa za taj oglasni prostor putem automatiziranog sustava dražbe pomoću algoritama, za ciljano oglašavanje posebno prilagođeno profilu te osobe.

Kada korisnici prvi put posjete web-mjesto ili aplikaciju, pojavit će se sučelje na kojem mogu pristati na prikupljanje i dijeljenje svojih osobnih podataka ili se usprotiviti raznim vrstama obrade na temelju legitimnih interesa dobavljača oglasne tehnologije.

Ovdje dolazi TCF: olakšava prikupljanje, putem CMP-a, preferencija korisnika. Te se postavke zatim kodiraju i pohranjuju u „TC nizu“, koji će se dijeliti s organizacijama koje sudjeluju u OpenRTB sustavu kako bi one znale na što je korisnik pristao/prigovorio. CMP također postavlja kolačić (euconsent-v2) na korisnikov uređaj. Kada se kombiniraju, TC niz i kolačić euconsent-v2 mogu se povezati s IP adresom korisnika, čime se korisnik (osoba koje je odabrale postavke) može identificirati.

 

Belgijsko nadzorno tijelo smatra da "odluke koje je IAB Europe uklopio u odredbe TCF politika i tehničkih specifikacija, s jedne strane, te sredstva i svrhe koje su odredile organizacije sudionice u vezi s obradom - bez obzira na to jesu li u kontekstu OpenRTB ili ne - osobnih podataka korisnika, s druge strane, moraju se smatrati konvergentnim odlukama. IAB Europe pruža ekosustav unutar kojeg se prikupljaju i razmjenjuju pristanci, prigovori i preferencije korisnika - ne u vlastite svrhe ili u svrhu samoodržanja, nego kako bi se olakšala daljnja obrada trećim stranama."

“Ova bi odluka mogla promijeniti način na koji funkcionira cijela industrija oglasa za praćenje, što je davno zakašnjela reakcija. Vidimo sustavno kršenje GDPR-a od strane tvrtki za online oglašavanje koje nezakonito prikupljaju ogromne količine osobnih podataka. Često se oslanjaju na mehanizme pristanka koji su netransparentni, manipulativni i ne daju potrošačima pravi izbor da kažu 'ne'. Štoviše, ovi mehanizmi omogućuju emitiranje podataka potrošača tisućama drugih tvrtki za koje potrošači nikada nisu čuli, a da oni to ne znaju i ne daju im nikakvu kontrolu”, rekla je Ursula Pachl, zamjenica glavnog ravnatelja Europske organizacije potrošača (BEUC).

 

Imate pitanja? Kontaktirajte nas!
Odgovaramo u najbržem mogućem roku.

Newsletter
Prijavi se i ostvari eksluzivan pristup novostima iz svijeta GDPR-a.
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici pod ˝Uredi privole˝. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google tag manager
Google analytics